QUÈ FEM

LINEA EDUCATIVA

L’escola es defineix per el respecte a l’infant i la seva família, als professionals que la composen i la comunitat en què està inserida, als valors democràtics i, per tant, a la pluralitat.

L’escola té com a llengua pròpia el català. La diversitat de procedències de les famílies fa que quan un infant porta una llengua pròpia diferent se li respecti, sempre que sigui possible, convivint amb el català fins que l’assoleix.

L’infant neix amb un potencial que es desenvolupa els primers anys de vida. L’escola ha de facilitar-li la relació personal, els estímuls, l’espai i els materials, respectant el seu propi ritme, per a què pugui desenvolupar-lo al màxim, afavorint l’autoestima, l’autonomia i el desig d’aprendre.

La relació amb les famílies és un dels nostres aspectes fonamentals. La criança dels infants requereix la coherència de tots els que intervenen, per tant el tàndem família–escola precisa que s’estableixi una relació continuada de manera que es potencií la confiança mútua. Per facilitar-ho tenim establert:

L’entrada a les aules acompanyant a l’infant per deixar o recollir-lo, en els horaris d’entrada i sortida, i per comunicar-se directament amb l’educadora.

Poden demanar entrevistes amb l’educadora, la psicòloga o la Directora–pedagoga, per parlar del que vulguin tant de l’escola com de l’infant a casa.

Es fan xerrades–col·loqui per grups de pares i es lliuren informes sobre l’evolució dels nens.

Es lliuren dossiers sobre les festes tradicionals i comunicacions sobre temes d’infància que es consideren d’interès.

s celebren les festes més assenyalades que converteixen l’escola en un espai social per a les famílies.

Hi ha un Servei de Préstec del Cançoner i CD de les cançons a disposició de les famílies.


Us presentem els diferents grups de l'escola


 






És un grup d’infants de 4 a 8 mesos,
són els més petits de l’escola.
Tenen el seu ritme horari, tant per
menjar com per dormir o estar
de vigília.                                                                                                            
La relació amb l’educadora és molt individualitzada. Aquest primers mesos de vida els progressos són molt accentuats, per tant l’aula es va adaptant a les seves necessitats modificantels elements que la composant.









El mirall és un element que els permet recrear-se fins que es poden reconèixer, això serà dins d’uns mesos, ara encara no pot fer-ho






Quan encara no es desplacen, els jocs  al terra que estimulin el moviment ajuden a què vagin fent intents. 











 
Són infants de 9 a 20 mesos. Cada grup té la seva aula i educadora.
Cada nen necessita que es respectin les seves necessitats bàsiques i el seu ritme, tant en l’alimentació, com en el descans, la higiene personal, la relació amb l’educadora o el joc.








El moviment, com a font de plaer pren
 rellevància.
 Provar-se motriment es converteix en un 
objectiu de plaer.





                               

Juguen al mateix, uns al costat dels altres, però, encara no tenen una relació de companys, s'imiten i prenen models uns dels altres, riuen junts i s'ho passen bé.






   

                       














Són infants de 2 a 3 anys. Són els grans de l’escola i ja poden seguir uns horaris que combinen moments de joc, d’activitats proposades per l’educadora i de descans. Ja es pot introduir un ritme col·lectiu respectant les diferències individuals.

Els hàbits personals són un dels eixos d'aprenentatge d'aquest grup: menjar solet i de tot, vestir-se, rentar-se, anar al WC, tenir cura de les seves coses... són habilitats que li donaran seguretat i confiança en sí mateix.


També gaudiran dels diferents tallers que se'ls hi proposen:

La pintura amb els dits, amb pinzell o estampant; després de pintar poden donar-li un significat a la seva creació.








La música també és una de les diferents activitats  on es treballen els diferents sons, la discriminació auditiva, els conceptes de ritme, intensitat i durada amb instruments musicals, que també podran tocar individualment o en grup. 

Les audicions musicals, per escoltar, ballar o acompanyar sessions de motricitat. (Vivaldi, Mozart, Andersen, Txaikovski...)  




L'hort on es fan planters de temporada i s'observa el creixement de les plantes, es fa la collita i es menja el que es recull.





















El pati és un espai de joc i moviment amb els diferents racons, el de la caseta, el sorral, els arbres, els tricicles, les pilotes, etc. 


RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES

La relació amb les famílies és un dels objectius de l'equip. La criança de l'infant ens compromet a tots els que ens fem càrrec, per tant, la relació continuada permet fer un acompanyament mitjançant. 
  • La relació quotidiana amb l'educadora
  • Les entrevistes
  • Les xerrades-col·loqui
  • Les festes
  • el servei de prèstec de CD i cançoner
  • La intranet per a les famílies 
  • el facebook
  • el Twitter
 Aquesta relació ha de permetre la criança harmònica dels infants i la tranquil·litat de les famílies.
 
                                                                     



Les xerrades amb les famílies es fan al vespre i per grups - classe, de manera que les famílies puguin sentir-se en el seu grup de pertinença.








Es celebren les festes tradicionals, la de fi de curs i es conmemoren els aniversaris de l'escola. Com aquesta en què vam celebrar el XXX Aniversari.




La xocolatada al pati el dia de la festa










La festa de "Les Bombolles" al carrer, per el XXX Aniversari de l'escola





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pàgines