Els infants van anar a collir cargols amb les famílies i els van portar a l'escola.
Es va disposar el racó d'observació i experimentació, on està la cargolera amb sorra, branquetes, pedres de riu i enciam i on es van posar els cargols que havien portat de casa.
En aquest racó poden manipular el que hi ha, tenint molta cura de no fer mal als cargols.
Després de fer-lo servir, tot es tornarà a endreçar, per la qual cosa hauràn de classificar els elements i posar-los al seu lloc.
Observació directa dels cargols amb l'educadora, grandària, n'hi ha de grans i de petits, parts del cos, closca , cos, banyes, nombre de banyes, nombre de cargols, molts/pocs, color, tacte, què mengen.
Reconèixer imatges de llibres o contes i dels noms, cargols, verdures, amb l'educadora.
Reconèixer la cançò "Cargols treu banya", cantada per l'educadora i després enregistrada només amb la tonada.
Treballar el conte el "Pages i els cargols".
Reconèixer el nom d'algunes de les hortalisses que surten en el conte.
Treballar la poesia "La tortuga i el cargol" i reconèixer-la.
Motricitat global: caminar de genolls i amb les mans al cap imitant les banyes del cargol, obertes o tancades, mentre es canta la cançò.
Arrossegar-se bocaterrosa com els cargols.
Posar-se en postura fetal com quan el cargol s'amaga a la closca i despertar-se quan es canta "Plou i fa sol" i arrossegar-se lliurament per la classe
Motricitat fina:
Fer xurros de plastilina per fer cargols.
Arrugar paper de seda marrò
per a fer un cargols de cartolina.
per a fer un cargols de cartolina.
I enganxar-lo com si fos la closca.
.